Nemzeti Marhulat

A blog teljesen a szerzők magánvéleménye, semmilyen párt vagy szervezet véleményét nem tükrözi.

Utolsó kommentek

  • ekszvájzed: Gondolom a véleményed a valóság ismeretében sem fog megváltozni soha, mi? Ami nem illik a képedbe, azt terelésnek, a tárgyhoz nem tartozónak nevezed ... Ó, ne is szégyelld magad, egy percig sem, am... (2017.05.18. 16:11) Kik is a legkegyetlenebb gyilkosok?
  • Barta Katapán István: A gond csak az, hogy a cigány elkövetőket, akik Szögi Lajost, sok öreg embert, fiatal gyereket megöltek, nem ítélték életfogytra. Pedig simán megérdemelték volna. Én pacifista vagyok, nem akarom elv... (2016.04.20. 17:49) Kik is a legkegyetlenebb gyilkosok?
  • iii: @Sapika: Igen, sajnos nincs, ez nagy hiányosság. Ennek az is az oka, hogy akik partnerek lehetnének, azok függetlenül indulnak, például az MCP. (2014.03.02. 12:53) Hogy kerülnek a magyar "szurkolók" Konyárra?
  • Sapika: Örömmel találtam ide. És talán ez a megfelelő hely, hogy megkérdezzem: Jól látom-e, hogy Orbántól balra nincs egyetlen cigány képviselőjelölt sem befutós helyen? Annak örülnék persze, ha tévednék, ... (2014.02.24. 17:08) Hogy kerülnek a magyar "szurkolók" Konyárra?
  • stoppos76: Én az ötödik pontra is a nem igazt nyomnám. kevés tenyérbemászóbb képű van a Mesterházynál. (2013.07.23. 11:33) Tényleg elbukott Bajnai?
  • Utolsó 20

Feedek

Vukics őrnagy, jelentkezem!

2010.01.05. 15:16 iii

A fészbukon nyomták az arcomba az alábbi videót, miszerint érdemes jól meghallgatni:

 

Hát mit mondjak? Két percig bírtam nézni.


Az előadó egy bizonyos Vukics Ferenc őrnagy, egyetemi tanár a Nemzetvédelmi Egyetemen, az életrajza itt található. Az őrnagy úr mellékállásban a Magyarok Szövetsége elnöke, ebben a minőségében tart itt is (meg az ország különböző szegleteiben) felvilágosító előadásokat. Gépesített lövészethez meg baranta oktatáshoz biztos ért, máshoz viszont amatőr. Pont ettől az embertől kell gazdasági felvilágosítást kapni?

Akkor nézzük, miket is mondott abban a két percben:

A külföldi beruházásokról:

1. A számokat megvizsgálnám, mert sehol nincs hivatkozás, honnan veszi ezeket.
2. Arról soha nem beszélnek, hogy olyan profitot visznek ki az országból, ami nélkülük nem létezne és a profiton kívül van költség is, ami itt marad (munkabér, adók, tb, beszállítók, stb.)
3. A legnagyobb marhaság, hogy a tőkekivitel az nemcsak a beruházók profitját jelenti, hanem a tényleges tőkekivitelt is, elsősorban a környező országokba, ami pedig nem kevés.

A tulajdonok eladásáról:

Komplett marhaság, demagógia. Az állami privatizáció, ha nem közszolgáltatásról van szó vagy stratégiai cégről (amit egy kezemen meg tudok számolni) alapvetően helyeselhető, ráadásul az utóbbi évekre abszolút nem jellemző.

Az állampolgárok vagyonának csökkenéséről mutasson be Vukics úr kézzelfogható adatot, mert így ez lufi. Arról nem beszélve, hogy egy világválság közepén vagyunk, bizonyos mértékig érthető lenne. Országos politikát, de még előadást sem szabadna tenni a sarki hentessel folytatott konzultáció alapján. De nézzük meg a következő ábrát:
 

 

Az ábra azt mutatja (forrás: MNB), hogy már a válság beindulását (2008 októbere)  megelőzően, 2008 elejétől a háztartások hitelállománya csökkenésnek indult, ami azóta is tart. A háztartások betétállománya a válság kirobbanásakor lezuhant, de már 2009 II. negyedévében növekedésnek indult, sőt a legújabb MNB adatok alapján tovább növekedett. E két folyamat eredményeként a háztartások finanszírozási képessége 2008 elejétől kezdve folyamatosan nőtt, ebben szerepet játszik a tőzsdei fellendülés is.

Vagyis a válságot a polgárok a hitelfelvétel csökkentésével vészelik át, a kezdeti sokk után mára újra növekednek a lakossági megtakarítások. Bár továbbra is vannak problémák, különösen a munkanélküliség területén, a dilettáns vészmadárkodás helyett javaslom a folyamatok objektív vizsgálatát. Persze, ez nehezebb, ezzel nem lehet a "magyarságot" egy akolba csődíteni, ahhoz mindig is az ellenségképzés, a riogatás volt szükséges.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://nemzetimarhulat.blog.hu/api/trackback/id/tr391648837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

k.o._laci 2010.01.06. 18:47:59

Privatizációról még olvasgassál kicsit mert amúgy csak a Vukics félékhez képest tudsz okosnak tűnni.

mek.niif.hu/02100/02185/html/400.html

k.o._laci 2010.01.06. 19:17:57

Ez meg a másik: "Vagyis a válságot a polgárok a hitelfelvétel csökkentésével vészelik át, a kezdeti sokk után mára újra növekednek a lakossági megtakarítások. Bár továbbra is vannak problémák, különösen a munkanélküliség területén, a dilettáns vészmadárkodás helyett javaslom a folyamatok objektív vizsgálatát. Persze, ez nehezebb, ezzel nem lehet a "magyarságot" egy akolba csődíteni, ahhoz mindig is az ellenségképzés, a riogatás volt szükséges."

Hitelfelvétel csökkentésével vészelik át? Nem kapnak hitelt ill. a meglévőket sem tudják fizetni hiszen duplázódnak a törlesztők. Aztán ugyan javult az árfolyam csak a részletek azóta se álltak vissza eredeti szintre. A "kockázat" ugye:) Több 100.000 ember bukta be a hitelét és/vagy lakását és/vagy állását. Aki eddig még nem volt rászorulva hitelre most felvenné ha tudná, de ettől nem a megtakarítása nőne hanem az adóssága. GDP arányos adatokról van szó a diagrammodban, akkor gondolom belekalkuláltad a -7%ot is idén? Nominálisan rendes bukó, így persze hogy az arányszám nőni fog. Továbbá a jelenlegi 3-4%os finanszírozási képességre vagy ennyire büszke? Vagy arra hogy az elmúlt 10 évben sikerült 11%ról 2%ra letornázni a betétállományt ill. 2003/8ban teljesen lenullázni a finanszírozási képességet?

"A magyarságot egy akolba csődíteni" ... gondolom ez lenne a te objektív folyamatvizsgálatod. Nevetséges.

k.o._laci 2010.01.06. 19:39:39

+1 A -7 %os GDP visszaesés mellett gondolom attól alélsz el hogy a 10-11 %os alapkamat miatt a banki kamatok is az egekbe szöktek, nőtt ám derekasan a betétállomány. Arról már nem beszélsz mit jelent a magas alapkamat a hitelek, gazdasági növekedés, állampapírok, kötvények finanszírozhatósága szempontjából. Az ilyen magas kamatemelés önmagában is növeli a megtakarítási hajlandóságot (a fogyasztás rovására).

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.06. 20:17:40

@ko_laci: Ezt az "elalélós" stílust hagyd abba, ha megkérhetlek.

Honnan veszed a 100 000 embert? Pontosan az ilyen kijelentésektől megyek a falnak.

Még 1x kérdem, hogy a privatizációval mi a problémád, mert arra nem válaszoltál.

Igen, az is igaz, hogy nehezebben kaptak hitelt. A hiteltől valóban nem nő a megtakarítás. Mondtam ilyet? Én nem vagyok büszke semmire, csak néhány tényre világítottam rá. A helyzet valóban rossz, de nem a világvége, mint a CM-s előadó állítja. Pusztán arra akartam rámutatni, hogy a Vukics úr által előadott világvége hangulat nem biztos, hogy igaz.

Rosszul számolsz. A GDP csökkenését nem lehet kivonni a 4% finanszírozási képességből, hanem be kell szorozni kb. 0.9-cel (10% GDP csökkenés), ami a másfél évre jut. Erre nem gondoltam valóban, de nem változtatja meg az összképet.

Igen, a válság kirobbanásakor végrehajtott kamatemelés is szerepet játszott ebben, bár az első 2008. októberi emelés óta folyamatosan csökken, mára elérte a 2006 júniusi szintet.

k.o._laci 2010.01.07. 09:15:07

naplo-online.hu/gazdasagivalsag/20100106_csucson_munkanelkuliseg

"2009. szeptember-novemberben a 15-74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 788 ezer, a munkanélkülieké 445 ezer fő volt, ez pedig 115 ezer fővel több, mint egy évvel korábban"

index.hu/gazdasag/magyar/2009/06/04/150_ezret_buktak_a_devizahitelesek/

"A BAR listások, vagyis a nem fizető ügyfelek száma havonta 20-25 ezerrel növekszik."

immo-budapest.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=56

"Egyes becslések szerint közel 200 ezer fõnek van kisebb-nagyobb hátraléka a bankok felé"

Attól függ kinek a szempontjából nézed a "világvége" hangulatot. Ő elmondta hogy jár erre arra és ezt meg azt látja. Ugye ez szubjektív, így felesleges cáfolni hiszen mindenkinek lehet szubjektív véleménye. Én ugyan nem mondtam hogy a GDP csökkenést ki kellene vonni, csak azt mondtam hogy annak drasztikus csökkenése befolyásolta a végeredményt. Ahogyan a 10%os kamatok is. "Továbbá a jelenlegi 3-4%os finanszírozási képességre vagy ennyire büszke? Vagy arra hogy az elmúlt 10 évben sikerült 11%ról 2%ra letornázni a betétállományt ill. 2003/8ban teljesen lenullázni a finanszírozási képességet?" Erre gondolom azért nem válaszoltál mert te is érzed hogy nem illik az általad felvázolt képbe. Nekem a privatizációval általánosan semmi bajom, csak a magyar verzióval. Ott egy link, olvasd el és máris érteni fogod. A stílusomat meg hagyjuk már, csak alkalmazkodtam a te "ellenségkép" elméletedhez.

k.o._laci 2010.01.07. 09:17:24

+infláció, ami szintén kimaradt

craft 2010.01.07. 20:05:55

"Komplett marhaság, demagógia. Az állami privatizáció, ha nem közszolgáltatásról van szó vagy stratégiai cégről (amit egy kezemen meg tudok számolni) alapvetően helyeselhető, ráadásul az utóbbi évekre abszolút nem jellemző."

Ez tankönyvszöveg. Remélem nem vagy közgaz hallgató. Meg úgy általánosságban leegyszerűsíted a problémát. (Bármi is legyen az, ez nem derül ki írásodból.)

Azt azért meghagyom a drága édes katona se éppen lángeszme.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.08. 02:44:30

@ko_laci: Nem értem igazából miért citálod ezeket. Nem állítottam, hogy jó a helyzetünk, vagy hogy a múltban nem tolták-e el ezt, de nagyon. Mindenesetre a mostani rossz helyzet túlnyomó többségéért a világgazdasági válság felelős, nem a jelenlegi, de még az előző kormány sem.

A BAR listások növekménye nem ugyanaz, mint hogy "_több_ 100000 ember bukta be a hitelét". Nem mondom, megrázó dolog 150 e forintot pluszban kifizetni 8 hónap alatt, de azért ez nem egy Armageddon. A forint árfolyam pedig félév alatt visszarázódott a helyére, az országkockázat is csökkent, tehát ez a dolog azért valahogy visszazökken a helyére. A devizahitel-felvevők egyébként önként vállalták ezt a kockázatot, senki se kényszerítette őket erre, sőt hozzáteszem, még így is jobban jártak összességében, mintha forinthitelt vettek volna fel. Ezt sem szokták emlegetni.

Azért nem válaszoltam, mert én a jelenlegi helyzetről beszéltem, nem a múltról. Ha nagyon akarod, belemehetünk ebbe is, de nem igen tartozik ide. (Bár nem úgy van, ahogy elővezeted.)

Még 1x: semmire nem vagyok büszke, éppen ellenkezőleg. Hajlamos vagyok elfogadni Róna Péter véleményét, hogy bűnös felelőtlenség volt engedni a magyar bankokat devizahiteleket kiadni.

A lényeg: megalapozatlan, demagóg állításokkal kábítani a tájékozatlan embereket alávalóság.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.08. 02:55:42

@craft: Lehet, hogy tankönyvszerű neked, attól még lehet ez a véleményem. Még mindig jobb a tankönyveket elfogadni, mint a zöldségeskofa véleményére alapozni.

Nem vagyok közgázhallgató, már régen végeztem. Egyébként ez nem ennek a függvénye, vannak közgazdászok akik hívei az állami tulajdonnak, de még többen vannak, akik kevéssé azok.

Nyilván pár mondatban csak egyszerűen lehet fogalmazni, valóban lehetett volna még cifrázni, pl. a "zaciba van rakva az állami vagyon maradék része", az különösen tetszetős.

k.o._laci 2010.01.08. 13:53:35

@iii: Mit nem értesz? Ezt írtam: Több 100.000 ember bukta be a hitelét és/vagy lakását és/vagy állását.

és/vagy ... tudod mit jelent? Csak a munkanélküliek száma nőtt 115.000 el. Ha ezt családonként 1nek számolod máris 2-3 szor annyi embert érinthet indirekt módon. Nem az Armageddon ha elviszik a házadat a fejed fölül? Kit akarsz erről meggyőzni? Akit érint annak szar, akit nem az meg legyen boldog. Magyar lakosság 1/3ada eleve mély szegénységben él, mond meg nekik milyen jót tett ez a válság.

"A forint árfolyam pedig félév alatt visszarázódott a helyére, az országkockázat is csökkent, tehát ez a dolog azért valahogy visszazökken a helyére."

Na ez az, csak a törlesztőket elfelejtették csökkenteni a bankok. Volt nagy MSZP beindulás hogy ők majd segítenek, megmutatják a bankoknak Karsaival az élen ... aztán szépen lecsengett.

"Azért nem válaszoltam, mert én a jelenlegi helyzetről beszéltem, nem a múltról. Ha nagyon akarod, belemehetünk ebbe is, de nem igen tartozik ide. (Bár nem úgy van, ahogy elővezeted.)"

No akkor vezesd elő, ha nem úgy van:)

craft 2010.01.08. 14:50:28

Szeretem az olyan "közgazdászokat", akik könyvből olvasott adatokon keresztül vezetik le a valóságot.
Menj ki az utcára és nézd meg, hogy is él a magyar! Sőt, ha az undor nem kapja el époszi orcádat kérdezz tőlük bátran, szeretettel.
Amíg erre képtelen vagy nincs jogod kritizálni egy másik hülye embert.

craft 2010.01.08. 14:52:13

A lényeg: megalapozatlan, demagóg állításokkal kábítani a tájékozatlan embereket alávalóság. <- Ez a politika kérlekszépen. LMP-től SZDSZ-en át egészen a Jobbikig. De persze az MSZP és a Fidesz se kivétel.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.09. 22:09:52

@ko_laci: Elnézést, csak a sor végéig olvastam a mondatot. Hát valóban, ha a munkahelyeket is belevesszük, akkor talán megvan a 100,000. De az állásvesztés se jelent feltétlen vagyonvesztést, a hitelt késve fizetők nem vesztik el feltétlen a házukat. A lényeg: az a mondat, hogy a "zemberek" tömegével vesztik el vagyonukat, nincs alátámasztva semmivel, puszta hangulatkeltés. Igen, nagyon rossz a helyzet, van egy világgazdasági válság, ami a korábbi rossz helyzet miatt minket még jobban sújt. De azt elmondanám, hogy az a munkanélküliség, ami most horribilis (tényleg az) 10%-ot ért el, az Lengyelország elmúlt 20 évében egy álom volt csupán, 2000 és 2006 között náluk 14-21% volt a munkanélküliség. Tehát már csak ezért sem kell pusztulást vizionálni. Rossz helyzet van, igaz, a kormány rosszul dolgozott, el kell csapni és megegyezni, megoldani.

Igen, a bankokkal szerintem is probléma van. Arról viszont ritkán szólnak a hírek, hogy "hurrá csökkent a hiteltörlesztésem", a hírek általában a bajról szoktak beszámolni. Nincs konkrét adatom, bár biztos meglehetne nézni valahol, hogy változtak mostanában a törlesztési adatok.

Múlt: ne menjünk bele, inkább új posztot szeretnék írni :). Ha elemzed a piros meg a zöld görbe alakulását, akkor magad is rájössz, miért esett 0-ra a nettó megtakarítás 2003-ra.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.09. 22:15:54

@craft: Pont ez az, ami tévútra visz. Nem lehet egy közgazdasági elemzést egy-két ember megkérdezése, meg az utcán sétálás alapján megtenni. Attól függ, hol és mikor sétálsz. Nyomornegyed eddig is volt, később is lesz, az USA-ban is van.

Mindenki ismer sok embert, én ismerek, az egyéni tapasztalatom, hogy azok is sírnak, akiknek az égvilágon semmi problémájuk nincsen. A síráshoz bőven elég, hogy nem a kedvencük van hatalmon, vagy egyszerűen a pesszimizmusra vannak beállítódva.

Megalapozatlan állítások: ha ilyet látsz az LMP-nél, azonnal szólj. Kösz előre is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.12. 10:12:17

"Az állami privatizáció, ha nem közszolgáltatásról van szó vagy stratégiai cégről (amit egy kezemen meg tudok számolni) alapvetően helyeselhető "

már miért is helyeselhető alapvetően? mert te kapod meg a profitbilis céget, és nem az államnak folyna be a profit, amiből közszolgáltatást végezhetne? akkor értem

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.12. 10:14:20

@iii: "a mostani rossz helyzet túlnyomó többségéért a világgazdasági válság felelős, nem a jelenlegi, de még az előző kormány sem."

valóban, ezért került csak Magyarország csődbe, gyakorlatilag csődbe is ment, csak hitelt vett fel

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.12. 10:24:17

mellesleg a Magyarok Szövetségében van Bogár László is, akivel szívesen megnézném a pár percig tartó vitádat

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 12:13:10

@tesz-vesz: Írtam: a közszolgáltatást végző cégek (különösen a monopolhelyzetben levők) szerintem is jobb ha köztulajdonban maradnak.

Még egyelőre nem találták fel azt a működtetési formát, amivel a köztulajdon jobban üzemeltethető, mint a magántulajdon. Ha feltalálták volna, nem bukott volna meg a szocializmus.

A profit egy dolog, azért kapjuk az eladási árat, ami a jövendő profit ára. Ehhez sokszor viszont beruházni kell, amihez nincs már keret.

A lényeg a működtetésen van, márpedig az nem a politika feladata. Sajnos állami/közösségi tulajdon esetén ez óhatatlanul a pártérdekek, a pártnak lekötelezett lobbinak esik áldozatul.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 12:18:30

@tesz-vesz: Ha csődbe ment volna, nem tudott volna hitelt sem felvenni. Rengeteg más ország vett fel IMF hitelt: Románia, Ukrajna, Litvánia, stb. Nemcsak Magyarország került rossz helyzetbe, a litvánok, görögök sokkal nagyobb szarban vannak. Bizonyos dolgokat ez a kormány is megoldott, mint pl. a költségvetési hiány, ez csökkenti majd az eladósodási szintet, más dolgokban rosszabbul állunk néhány szomszédhoz képest, pont annyival, amennyivel a válság előtt is rosszul álltunk.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 12:21:05

@tesz-vesz: Igen, ő több fokkal értelmesebb, de gondolom Vukics konzultált vele ezekről. Ha nem, annál rosszabb. Én egyébként nem makroközgazdász vagyok, inkább marketinges, nem velem kell Bogárnak erről vitatkozni, hanem mondjuk Róna Péterrel. Ha akarod előveszem Bogárt is legközelebb ;-).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.12. 13:10:42

@iii: az állami ugyanúgy működik mint a nem állami cég, csak a profit az államnak megy

viszont a szerencsejáték zrt nem végez közszolgáltatást, mégis hasznot hoz, és a malév is a hazsnot hoz

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.12. 13:12:17

@iii: a csőd előtt vett fel hitelt
egyébként az usa-lapok csak izlandot, és magyarországot említtették, mint aki majdnem csődbe került, ill izland ment is a jenkik már maygarországot várták

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 16:24:45

@tesz-vesz: Akkor ebből a kommunizmus simán levezethető, nem?

Nem. Azért nyert a kapitalizmus, mert nem így van. Az állami tulajdon melegágya a korrupciónak, az uram-bátyám stílusnak, a politikai ejtőernyősöknek és még sorolhatnám. Ha a közszolgáltatások területén versenyt lehet kialakítani, azon nyomban nem szabad állami tulajdonban tartani. Például telefon.

Csőd: igen, a lapok akkor hülyeségeket beszéltek, mert nemcsak Izland és Magyarország került bajba, hanem majdnem mindenki. Még olyan országok, mint Írország és Anglia is szóba kerültek, mint IMF hitelfelvevők (aztán nem tudom, hogy kaptak-e). Egy válság esetén ez teljesen normális. Ld. www.origo.hu/cimkek/imf-hitel/index.html?tag=IMF-hitel&hits=100&offset=0

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 16:28:33

@tesz-vesz: A Maléven k*rva nagy veszteség van, egyik kézből a másikba kerül. A reptér talán nyereséges, oda viszont komoly befektetés kell. A reptér nincs igazán monopolhelyzetben, fölösleges állami tulajdonban tartani.

A szerencsejáték az egy külön kategória, az tényleg egy fejőstehén, de ugyanígy meg lehetne fejni, ha magántulajdonban lenne, mint pl. a kaszinókat. Ez nem példa semmire se. Mindenesetre oda is mindig betelepül egy pártkatona, akárcsak a Posta, BKV, MÁV és hasonló helyekre.

craft 2010.01.12. 18:27:30

A kommunizmus nem volt A Kommunizmus. A marxista elvektől olyan távol áll mint a seggem a számtól.

Megint megkérdezem: hol élsz te? Szerinted csak a BKV-nél vannak korrupciós ügyek, vagy a Kovácsné és Férje BT-nél is?

Másik kedvencem Adam Smith félreértelmezése. Ha verseny van, valaki nyer. Ha valaki nyer az monopolhelyzet. Bárhol kialakítható monopolhelyzet, és az egész olyan mint egy hógolyó amit ugye egyre nehezebb kettébe törni.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.12. 19:23:02

@craft: Én nem is a létező szocializmusra gondoltam, hanem a kommunista elvekre. A gyakorlatban csak így volt kipróbálva, sajnálom. A közösségi tulajdonnal nemcsak a korrupció meg a pártokrácia a probléma, hanem az alacsony versenyképesség. Az izraeli kibucok is sorra átalakulnak, pedig ha valahol volt kommunizmus, ott volt.

Annak idején (80-as évek eleje) Liska Tibornak (hu.wikipedia.org/wiki/Liska_Tibor) volt egy elmélete a közösségi tulajdonok licitálós működtetéséről, már nem emlékszem hol, ki is próbálták, aztán elhalt a dolog.

De persze, ott is létezhet, csak ott a tulajdonos pénze bánja, nem a közösségé. Nem mindegy. És pont ezért ő erre kőkeményen odafigyel általában. Létezik persze csalás és sikkasztás is, ezért az állami ellenőrzés, különösen a bank és biztosítás szektorban fontos.

Nem értem a levezetésed. Ha valaki nyer, az miért monopolhelyzet? Monopolhelyzet, amikor nincs verseny. Pl. vízművek vagy úthálózat.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.02.13. 21:10:11

Nem sok köze van az egyetemi oktatóságának ahhoz, amiről itt magyaráz. Remélhetőleg a szűkebb szakterületéhez azért ért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.21. 13:56:13

@iii: ha a szerencsejáték zrt magánkézben lenne nem lehetne úgy lecsapolni a hasznot, mintha állami kézben van, ezt még a hülye is tudja.
nem érné meg a magánszektornak akkor üzemeltetni.

jó reggelt